שתי שורות אבנים שיוצרות שביל במדבר

מיינדפולנס בפארק הפיסול המדברי – מדרון מול מלכודת נוף

מה השביל שלכם? מדרון או מלכודת נוף

״ דרך זו

אין איש הולך בה

רוח של סתיו ״

שיר היקו מאת באשו

 

באשו נחשב למשורר ההיקו המפורסם בעולם ושילב בחייו אומנות, מסעות גיאוגרפיים ומסע רוחני. כפי שאנחנו מתרגלים את מסע המיינדפולנס בפארק לפיסול מדברי. 

היום נחקור את דרכנו בחיים. זו המתועדת לעולם וזו הפנימית, שלא תמיד ברורה, שלעיתים מאוד בודדה (״אין איש הולך בה״ וגם מלנכוליות הסתיו הנושבת עם הרוח), כפי שמבטא זאת באשו בשירו. 

נעבוד עם שני פסלים: 

מדרון של נעם רבינוביץ׳ הוא שביל אבנים עם שער. ניתן ללכת במורד או במעלה השביל, כאשר השער הוא הפתח או הקצה. הפסל מכוון גם להבנת זרימת ואיסוף המים וגם למערכת היחסים של אדם עם הקיום במדבר הצחיח כך שעוד נשוב אליו בהקשרים אלו. 

מלכודת נוף של איצו רימר הוא שתי שורות של אבנים, המתעקלות ומצטמצמות לכיוון המכתש ובסופן אבן חוסמת. מעבר לאבן הזו נשקף הנוף. ההליכה אל הנוף שמעבר היא גם מלכודת. 

שתי אבנים ניצבות ואבנים שטוחות ביניהן יוצרות שביל אל האינסוף
הפסל מדרון - נעם רבינוביץ׳ | צילום: זיו סגל
שתי שורות אבנים שמתכנסות לשביל שמוביל לסלע בקצה
פסל מלכודת נוף - איצו רימר | צילום: זיו סגל

הצעה לתרגול

הקדישו זמן לכל אחד הפסלים ופסעו לאורך המסלול שלו מספר פעמים. שימו לב לחוויה שעולה בכם כאשר אתם מתקרבים לשער הפתוח או יורדים ממנו בפסל של רבינוביץ׳ או כאשר אתם מתכנסים אל האבן שבקצה המסלול המתעקל של רימר ואז פוסעים ממנה במעבר המתרחב. 

בסיום הזמן לכל פסל, הקדישו זמן לכתוב במחברת את התחושות והמחשבות שעולות בכם. שימו לב גם להבדל המחשבות והתחושות בהשוואה בין הפסלים.

שאלו את עצמכם:

מה מתוך המחשבות והתחושות הם תוצר של הפסל?

מה מתוכן הוא תוצר של מי שאני היום, מצב הרוח והתודעה בהם הגעתי לפארק?

ומה מתוך המחשבות והרגשות עולה מתוך הדיאלוג בין הפסל לבין שביל החיים שלכם, זה שהלכתם בו, זה שלא הלכתם בו, זה שאולי רציתם ללכת ומסיבה זו או אחרת וויתרתם וזה הנעלם אל העתיד? 

איך אתם חווים את שביל חייכם בדיאלוג עם האפשרויות שהפסלים מנהלים אתכם? 

עשו הפסקה של כמה דקות

שאלו את עצמכם: לאן אנחנו הולכים מכאן? לאן ממשיכים בחיינו? האם במסלול המוכר?

האם שביל חייכם מוכתב כפי שהפסלים מכתיבים אותו?

האם הפסלים באמת מכתיבים שביל או שזו רק תודעתנו המורגלת בפרשנות? 

איזה עוד פרשנויות נוכל לתת לפסלים?

עשו הפסקה של כמה דקות

במחברת, התחילו לצייר ולכתוב תחת הנושא: המשך דרכי, הרצוי והלא ידוע. 

אתם יכולים להתחיל מציון נקודה עתידית – רצויה בזמן ובהתווית הדרך אליה.

אתם יכולים לתת לדמיון לחשוף בפניכם שבילים שלא ראיתם עד כה.

ואתם יכולים לדמיין שאתם פסל/ת בפרויקט הפארק לפיסול מדברי ושהתבקשתם לפסל פסל שמתכתב עם ״מדרון״ ו״מלכודת נוף״. איך היה נראה הפסל שלכם? 

סיימו בעיגון תובנה או החלטה למימוש בחייכם. החל מהיום אני _______________. 

השביל הזה התחיל כאן, בפארק לפיסול מדברי…


שתפו חברים:

שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב pinterest
פינטרסט
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב email
מייל
שיתוף ב print
הדפס

עוד דברים שעשויים לעניין אותך

מצפה רמון - פסיפס מצפאי
החוויה המצפאית
מערכת החוויה המצפאית

פסיפס מצפאי – גורמי חברה, חינוך ואקולוגיה במצפה רמון

מצפה רמון מכילה ערב רב של גופים שמניעים עשייה חברתית, עסקית, תרבותית, אקולוגית ועוד. כאן מובאים כל אלה במקום אחד מתוך מחשבה שידע זה עשוי לחבר גופים אלה לציבור הרחב, להוביל לאירועי יזמות ולשיתופי פעולה בין הגופים השונים, ובכך לקדם את מצפה רמון ורווחת תושביה.

קרא עוד »
מצפה רמון - השראה בימים של בדידות
בלוגרים מצפאים
זיו סגל

העצמה בעידן הבדידות – השראה מישוב מבודד

המציאות כופה עלינו ״בידוד״, אבל הבחירה בידינו להפכו ל"לבדות" מתמירה. בידוד – לבדות במצפה רמון יכולה ללמד אותנו משהו על הדרך לעשות זאת. זיו סגל בהסתכלות על הדברים מזוית אחרת וכמה טיפים מועילים מביתו במדבר.

קרא עוד »
פעימה - בית הספר לתאטרון במצפה רמון
תרבות ומוסיקה
מערכת החוויה המצפאית

פעימה – בית הספר לתאטרון במצפה רמון

השנה (2019) סיים מחזור א׳ של תאטרון פעימה את שנת הלימודים. מופע הסיום סחף את הצופים וגרף תשבוחות. זוהי הזדמנות לסכם את השנה עם מיכל בר נכון – יזמית תאטרון פעימה.

קרא עוד »

mood_bad
  • אין תגובות עדיין
  • הוסף תגובה
    דילוג לתוכן